Thule EuroWay 945

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Thule EuroWay 945 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

erik 15-01-2017

Doordacht en praktisch ontwerp

Geschreven voor: Thule EuroWay 945

De drager is doordacht en praktisch ontworpen. Qua gewicht en hanteerbaarheid een verschil van dag en nacht in vergelijking met de oude twinny load. De drager is eenvoudig op te bergen of mee te nemen door de opklapbare steunstang. De drager is stevig te bevestigen op de trekhaak door de handige hendel waar je goed kracht mee kan zetten. Ontvet je de kogel goed dan gaat de drager niet naar achteren uitzakken. De fietsen zijn goed vast te zetten en staan stabiel ook bij hobbels.

Minpunt: Thule test aantoonbaar niet de electrische aansluitingen: in de stekkerplug was een kabel op de isolatie vastgeschroefd, waardoor een linkerachterlicht het niet deed. Niet technische mensen gaan dan problemen krijgen. Gealarmeerd heb ik eveneens de boutverbindingen getest. Deze bleken allemaal goed aangedraaid.

Pluspunten

• Doordacht ontwerp, goed uitgevoerd
  • Handig in gebruik
  • Robuust en toch licht in gewicht
  • Absoluut value for money

Minpunten

• Twijfels over kwaliteitscontrole

J. Hagedoorn 14-05-2012
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Ik koop nooit meer een Thuledrager. Zeer slechte service. Een simpel achterlichtje was kapot. Ik moest een complete set achterverlichting met stekker etc. Voor meer dan 50 euro kopen. Thule gemaild, maar geen enkele reactie gekregen...

J. Hagedoorn

RobC945 14-05-2012
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Degelijke fietsdrager. Meerdere malen meegenomen met vakantie; mijn mountainbike en normale fiets van mijn vrouw meegenomen. Het vastzetten op de kogel is minder lastig dan hem weer loskrijgen. Als je zelf zorgt dat de fietsen goed bevestigd worden dan is het absoluut veilig. Ook het kantelmechanisme werkt goed, al is het gevoelsmatig 'eng'om het gewicht van die 2 fietsen schuin te laten hangen.

lorada 27-05-2011
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Ik heb deze fietsdrager aangeschaft omdat het de beste uit Nederlandse en Duitse tests kwam.
Hij bevalt inderdaad goed en dat het geheel wat beweegt tijdens het rijden zegt niets maar dan ook niets over de veiligheid. Die is uitgebreid getest (inclusief slaloms, noodstops etc!)
Ik heb er geen problemen mee gehad. Het opladen en afladen van de fietsen is niet veel werk.

J Ruigrok 07-02-2011
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Dit is een levensgevaarlijk apparaat!!!
De scharnierconstructie is dusdanig knullig uitgevoerd dat het mij al 3x is overkomen dat de scharnierpennen tijdens het rijden lostrillen waardoor er levensgevaarlijke situaties ontstonden.
Ik heb melding gedaan van de voorvallen zowel bij mijn autodealer alsook bij thule zelf.
Hierop geen reactie gekregen van thule!!
Wel is door mijn autodealer(nissan) de constructie op mijn aanwijzingen zodanig gewijzigd dat euvel nu na 3x door het oog van de naald te zijn gekropen is verholpen.
Zelf ben ik al zo'n 35 jaar constructeur in de machinebouw en begrijp echt niet wat voor sukkels er bij Thule werken die zo'n gevaarlijke fietsendrager op de markt durven te brengen.
Mijn advies: Deze kantelbare twinny-loads van Thule NIET KOPEN.

Felin 09-05-2010
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Makkelijk en gebruiksvriendelijk ding, alleen, het gewiebel bezorgt ons de zenuwen. Men kan dan wel zeggen dat alles stevig zit en dat het zo hoort, gevoelsmatig zit het gewiebel ons toch niet lekker. Zo ook het achter ons rijdend verkeer, ze houden opvallend vaak erg veel afstand.
Zojuist weer terug van Texel, heen en weer zo'n 500 km, en we twijfelen nu over het wel of niet houden of toch maar op zoek naar een steviger exemplaar...
Twee jaar geleden mee naar Drenthe geweest en dit was de 2e keer dat we hem hebben gebruikt. Zou veel vaker kunnen, maar ja, het onzekere aspect speelt een wel erg grote rol!

ksimons 30-11-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Ik heb deze fietsdrager aangeschaft na de reviews op deze site te hebben bekeken. Ik heb hem nu 2 weken in bezit en hij bevalt prima: het monteren is eenvoudig en eenmaal verricht heb je de fietsdrager binnen 1 minuut muurvast op je trekhaak hangen. De bevestiging van de fietsen (in mijn geval twee mountainbikes) is stevig en eenvoudig. De eerste ritten over snelweg, drempels etc zonder enig probleem en zonder je een seconde onzeker te voelen. Al met al een degelijke en eenvoudig te monteren fietsendrager; over duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niks zeggen.

broersma 13-09-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Ik heb verschillende fietsdragers gebruikt. De één na laaste aankoop was een Spinder Hawk. twee geprobeerd maar verlichting werkte niet op mijn auto en omslachtige montage dus teruggebracht. En toen de Thule aangeschaft. In één woord geweldig. Zit super strak op de auto (tijdens vakantie in de La drome frankrijk 3500 km gereden)heel eenvoudig te monteren op de trejhaak en de fietsen (bij ons twee moutainbikes met brede banden) zijn heel snel te plaatsen. Voor mij de beste keus!!!!

klaberdong 13-08-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Slecht en slap ding. 2,5 jaar geleden gekocht, altijd bang geweest dat hij zou afbreken, hetgeen nu ook is gebeurd.
De koppeling op de trekhaak is prima.
echter het rek is zodanig slap, dat na verloop van tijd door al het gewiebel metaal/plastick-moeheid optreed en de boel afbreekt.

Mijn fietsen lagen op de grond omdat de twee bouten in het midden van de drager (enkel en alleen zodat hij in een kleinere doos past bij verzending, want dit had beter vastgelast kunnen worden), uit de drager vielen. De moeren zijn namelijk ongezekerd, waardoor deze door het gewrik en geschuif loslaten.

kortom: gevaarlijk ding, niet kopen.

vrouwtje-theelepel 29-07-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

ik heb de mijne na 2x gebruiken verkocht,vond het echt een waardeloos ding.Zat constant achterom te kijken of mijn fietsen nog achterop zaten!

Louk 16-06-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Ik had deze drager na veel wikken en wegen uitgezocht maar helaas..... De afstand tussen de wielgoten is vrij krap (18-19 cm). Het lukte me niet mijn twee Koga´s Prominence met vrij veel versnellingen en beschermbeugel over derailleur zodanig te plaatsen dat de fietsen elkaar niet raakten.

jbv 11-06-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Onlangs de Thule 945 aangeschaft. Zeer solide, eenvoudig te monteren en met een enkele handgreep zeer stevig op de trekhaak te bevestigen.Mooi design. Ben tot nu toe erg tevreden.

John en Marjolein 03-05-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

We hebben de fietsendrager sinds vorig jaar zomer. De fietsendrager is zeer geschikt voor 2 racefietsen, maar ook voor de gewone fiets. Het is wel even goed kijken hoe de fietsen te plaatsen omdat ze vrij dicht op elkaar staan, maar als je eenmaal een goede opzet hebt gevonden is dat geen probleem meer. De drager is degelijk, niet al te zwaar en ziet er goed uit. We hebben jaren de Spinder Hawk van ouders gebruikt en echt elke keer weer een ander probleem mee gehad. Nu we deze Thule hebben is het gebruik tot op heden probleemloos. Een plus is absoluut dat je geen apart gereedschap nodig hebt voor de bevestiging en dat de drager op slot gaat op te trekhaak!

noppes 14-03-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Ik heb de drager nu een jaar in mijn bezit en gebruik hem voor het vervoeren van racefiets en mountainbike. Qua degelijkheid en logica van de montage kan ik tevreden zijn. Over de bescherming van de fiets wat minder. Zeker als je een wat langere rit gaat maken is het raadzaam om bij de wielmontage gebruik te maken van schuimtubes om de velgen te beschermen tegen beschadiging en de liggende buis van het frame waar de bovenmontagebeugel op vast wordt gezet te omwikkelen met een doek om krasschade aan het frame te voorkomen.
Het kantelsysteem werkt prima, ik heb wel voor de zekerheid de borgplaat in een felle kleur gespoten zodat ik deze minder snel zal vergeten.

F.R. Wassenaar 15-09-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Tja, ook ik had het probleem dat mijn oude Twinny load niet meer geschikt was voor onze nieuwe Gazelle Lausanne fietsen. De krenk was te dik,
Aangezien deze Thule als beste naar voren kwam, zijn we naar de winkel gegaan met onze fietsen. omdat ze niet weten welke fietsen er nu wel en welke er nu niet op pasten. Maar gelukkig ze pasten, echter inderdaad op 3 plekken komen de fietsen tegen elkaar, namelijk beiden wielnafen en bij de fietssloten.
Het uitzoeken welke fiets eerst, damesmodel of herenmodel is een gepuzzel, ook omdat de klemmen naar 1 richting star zijn.
Als je eerst de damesfiets plaatst met de korte klem onder het zadel en dan de herenfiets met de lange klem in de middenbuis, zit het geheel stevig vast.
Zorg ervoor dat tussen de 3 genoemde plekken schuimrubber zit en om eventueel de trappers te beschermen, voorzie deze van 2 stukken aan 1 kant opengesneden isolatiebuis met elastiekjes vastgezet.

Blijft over de stabiliteit van het geheel.
Het gaat inderdaad heen en weer in verlengde van de auto, maar dat komt doordat alles vastzit aan de U-vormige buis, die onderaan vastgeschroefd zit.
Het geheel werkt als een hefboom.
Om dit te voorkomen zou je de U-buis moeten vastmaken aan je bovenkant van je dak via een spankabel of zo.
Maar al met al toch tevreden, echter je hebt wat extra voorzieningen nodig die in 1 minuut geplaatst zijn.

Patrick Janssens 01-09-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Prima spul: plaatsen van zowel de drager op de trekhaak als de fietsen op de drager is fluitje van een cent en gaat supersnel.
Enig minpunt: de fietsen staan te dicht bij elkaar doch dit is simpel te verhelpen: vervang de lange steun door de lange steun van de versie met drie fietsen (apart verkrijgbaar) en het probleem is opgelost!
Beslist een aanrader!

mr. de Jong 13-08-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Ik sluit me volledig aan bij dhr. van Rijsewijk.
De fietsdrager beweegt inderdaad.
Dit hoort zo, ook de trekhaak van de auto beweegt.
Dit ervaart men trouwens niet zo in de auto trouwens.

Het is trouwens ook meer de trekhaak die beweegt als dat de fietsdrager beweegt.

De lassen heb ik na de vakantie op het werk na laten kijken, ja ook röntgen.
Geen zichtbare en onzichtbare schade te zien, kortom, goed.
Niets verbogen etc.

En dan nog, je hebt 5 jaar garantie, mits op de juiste manier gebruikt.

mvg. de Jong

Jos van Rijsewijk 08-08-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Eerst gelezen alle reacties zowel positieve als negatieve voordat ik besloot deze fietsendrager te kopen. Tot nu toe geen spijt van de beslissing. Is mee op vakantie gegaan naar Frankrijk. Zowel op snelweg dan wel op binnenwegen geen probleem ondervonden. Fiets (mountainbike) zit voor mijn gevoel redelijk stabiel. Logisch dat er enigszins beweging waarneembaar is. Auto beweegt toch ook?? Voor mijn eigen geruststelling borg ik de fiets extra middels een spanbandje of een kabelslot. Ook echt geen hinder ondervonden bij verkeersdrempels e.d . Ik ben echt tevreden. Gekocht via internet winkel. Snelle levering.

JurgenR 23-07-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Sinds enkele weken in bezit en ondertussen een rit naar Duitsland (+-600km) en Nederland (+-400km) zonder probleme doorstaan. Oké het beweegt wel wat, en de eerste rit een paar keer gestopt om te controleren. maar alles blijft muurvast staan.
Snelle montage zowel op trekhaak als de fietsen erop.
Voor mij een zeer goed en degelijk product.

Frans van Eijk 02-07-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Slecht product. Ik snap werkelijk niet hoe deze drager als beste is getest. Verkeersdrempels zorgen voor een zwaar bewegelijke fietsendrager met schade aan fietsen tot gevolg. Het rek met 2 fietsen staat te zwiepen achter op de auto, je voelt de hele auto bewegen. De drempels en andere oneffenheden werden zeer langzaam rijdend genomen. Ik durf met dit rek alleen nog maar op de snelweg te rijden, binnenwegen is sterk af te raden !

JB320 17-06-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Uitstekende fietsdrager, niet voor niets testwinnaar bij Anwb en Consumentengids. Even rondshoppen op internet en is dan nog zeer voordelig ook. Ligt als een huis op de trekhaak, iedereen die daar problemen mee heeft, heeft waarschijnlijk de gebruiksaanwijzing verkeerd gelezen. Degelijke constructie, in een handomdraai te installeren en weer te verwijderen, fietsen gaan er snel en makkelijk op.

Marcel Koppelaar 20-05-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Vandaag de wagen een beurt laten geven en hem gelijk van een trekhaak voorzien. Dit daar we nog een caravan hebben in de stalling. Maar de reden was dat we een fietsdrager wilden hebben, om zo eens een stukje te kunnen rijden ergens anders dan Capelle.
Alles nagekeken en uit eindelijk gekozen voor de Thule.
Mooi ontwerp, degelijke constructie, bevestiging ging erg makkelijk, fietsen plaatsen geen probleem.
Wat wel, maar dat is bij de meeste fietsdragers, ze bewegen mij teveel (de fietsen). Ik heb er extra spanbanden voor gehaald en een oude van mijn dikke dure koffer Sams...(kan ook niet zonder) gebruikt, en nu staat het geheel als een huis.
Dit is een negatieve klank voor alle fietsdragers dat men gewoon wat riempjes enz. extra erbij moeten doen.
Dit voor het bewegen of wegglijden en waar we het voor doen is de extra veiligheid...

Nee hoor fijne fietsdrager, maar wel met wat extra riempjes en een eigen improvisatie (wel bekend als kampeerder).

planktone 25-08-2007
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

ik ben niet zo tevreden van m'n 945.
de bevestiging op de kogel gaat eenvoudig & snel.
maar voor de rest alles is behoorlijk wankel
heb net 2 x 800 km afgelegd maar gebruikte wel 2 extra spanriemen om alles goed vast te zetten.
zonder zou ik de hoek van m'n straat nog niet durven omrijden.
ik zou me nu een ander merk/type aanschaffen.

w.

Ils 15-08-2007

Oordeel: Zeer tevreden.
Drie weken geleden deze fietsendrager gekocht en direct mee op vakantie gegaan. Wij gebruiken hem hoofdzakelijk voor de mountainbikes. Ze passen er prima op . De frames raken elkaar niet. Geen beschadiging aan de fietsen.
Snelle, eenvoudige en 'vrouwvriendelijke' bevestiging op de trekhaak. De fietsen staan stabiel en stevig vast.
Ideaal met geïntegreerd slot.
Ook het kantelen van de drager gaat gemakkelijk.

Dikkie 24-07-2007
Geschreven voor: Thule EuroWay 945

Ziet er fraai uit en is goed handelbaar. Met 2 fietsen toch erg beweeglijk en geeft geen safe gevoel. Na een zeer lichte achterop aanrijding kan ik de Thule weggooien. Is direct essentieel beschadigd, Er zijn geen vervangende onderdelen zoals een simpel wielgootje. Kogelbevestiging is direct uit verband gescheurd. Er zijn veel betere alternatieven dan deze relatief dure Thule en het is onbegrijpelijk dat ANWB niet beter test.